Multinasional?

Pelbagai syarikat multinasional sedang rancak membuat duit di Malaysia. Dari sekecil-kecil bisnes 'trading' sehingga bisnes komoditi jutaan ringgit, ekonomi negara kita sedikit sebanyak dimeriahkan oleh syarikat-syarikat multinasional ini.

Demikian jugalah dengan Stevico. Stevico berada di mana-mana, sebut sahaja negara apa, mereka pasti disana. Amerika, UAE mahupun Perancis, mereka punyai pejabat serata dunia. Dan di Jepunlah ibu pejabatnya, berdasarkan sejarah perkembangan syarikat yang diterajui Dr Kobayashi yang sangat masyhur itu.

Tetapi hairan ya, syarikat yang mengaku multinasional, yang begitu gah, tidak mahu meletakkan sebarang alamat mahupun nombor telefon pejabat antarabangsanya? Kalau benar di Osaka, di ceruk manakah?

Syarikat yang begitu besar, tak mungkin mereka berbohong!












Melihatkan keberadaan mereka, pastilah Stevico ini syarikat ternama. Mungkin setaraf dengan Danone? Atau Nestle? Atau hampir-hampir sahaja seperti Cargill?

Mungkin kerana status syarikat yang begitu gah di persada antarabangsa membuatkan Stevico Direct memutuskan untuk beroperasi di Bayu Perdana, Klang. Agaknya lokasi pejabat di KLCC, The Gardens, KL Sentral atau Menara Rebung Telekom masih belum sesuai dengan taraf mereka.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...