Kerja mesti ada lesen..

'Alamak, road block!', secara automatis hati Usop berdegup kencang. Hampir-hampir saja dia sesak nafas melihatkan sekatan jalan raya siang hari di Jalan Ampang.

Sekatan jalan sebegitu sememangnya sangat jarang terjadi. Kerana itulah Usop hanya memandu pada siang hari. Pada malam hari dia tega duduk diam dirumah melayan rancangan hiburan Astro meskipun rakan-rakannya bertalu-talu mengirim pesan ringkas.

Berpeluh Usop didalam kenderaan empat roda berhawa dingin itu. Semakin hampir sekatan itu, semakin dia panik. Seram, takut dan seriau. Semuanya dek kerana lesen memandunya dan roadtaxnya masih dalam keadaan yang tidak diperbaharui.

Tunjuk lesen!
Lesen adalah Undang-undang. Tanpa lesen, anda bersalah. Bersalah memandu tanpa lesen. Bersalah bersekedudukan tanpa sijil nikah. Bersalah membuat ceramah umum tanpa kebenaran.

Dan bersalah jualah, jika anda berniaga tanpa lesen. Apatah lagi jika perniagaan itu perniagaan jualan langsung!

Saya sangat yakin StevicoDirect, atau Oriflame atau apa apa sahaja namanya, sedang dalam usaha memperbaharui lesen AJL mereka. Lesen yang dipamer di laman2 ahli mereka telah tamat tempoh bulan September yang lalu!

Saya sangat yakin kerana syarikat yang berprestij seumpama StevicoDirect, anak syarikat Stevigroup Ltd, tidak mungkin membohongi masyarakat dengan lesen yang sudah tamat tempohnya.

Sumber imej: http://www.makemoney-home-business.com/direct-sales-licence.html

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...