Mana boleh beli Stevia? Stevico dan Stevia

Jika ada jiran-jiran anda yang bertanya, " Di mana boleh saya beli Stevia?" Sudah pasti kebanyakan anda bingung dengan pertanyaan itu. Apa itu Stevia? Sejenis kuih kah, atau mungkinkah nama seorang Mat Salleh?

Stevia adalah pokok renik, dan dalam bahasa kita para botani menggelarkannya pokok gula. Daunnya sangat manis, dan jika anda pertama kali mengunyah daun Stevia, anda pasti terkejut. Daunnya sangat manis, manis bukan kerana dibaja gula tapi manis asli yang terhasil dari agen pemanis di dalam daunnya. Maha Suci Allah yang menciptakan pelbagai tumbuhan.

Sudah lama, hanya Malaysia yang lambat

Dek kerana kelebihan kalori-sifarnya, tanaman Stevia sudah lama popular. Di Jepun misalnya, syarikat Morimoto merupakan peneraju teknologi penanaman dan pengekstrakan Stevia. Oh ya, Stevi Co. Ltd (moyang kepada StevicoDirect) juga menegaskan mereka adalah antara peneraju Stevia terawal di Jepun.Dari nama tumbuhan Stevia lah mereka menubuhkan syarikat Stevi Co itu.

StevicoDirect pada hari ini, dengan kemajuan R&D mereka, telah mendakwa menghasilkan tanaman Stevia Generasi ke-8 yang mampu berjejak di lebih 11 negara seluruh dunia, jauh meninggalkan Morimoto sendiri (peneroka terawal yang menemui cara untuk mengeluarkan elemen manis daun Stevia).

Produk Stevia di Malaysia

Sudah pasti pembeli yang dahagakan produk kesihatan (seperti Stevia) mahu menggantikan gula, penyumbang kalori terbesar yang membawa kepada pelbagai penyakit termasuklah kencing manis.

Jangan gusar, terkini di Malaysia, StevicoDirect membawakan anda produk Stevico SweeterMix, suatu adunan mantap stevia dan gula, untuk kegunaan rakyat Malaysia.

Mana boleh beli?

Jadi jika orang bertanya, dimana ada jual Stevia? Jawablah di Stevico, dan harap-harap orang Malaysia dapat mengurangkan kadar gula mereka, dengan membeli produk Stevico SweeterMix 500g yang dicampur gula (bukan stevia asli) yang berharga sekitar RM 130.00 tunai untuk bukan ahli.

Tetapi mungkin rakyat Malaysia lebih enak membeli gula biasa pada harga RM1.60 sekilo, kerana harganya yang tidak membebankan. Mungkin ada juga yang membeli menggunakan kiraan cupak, pada 80 sen setengah kilo. Jauh berganda-ganda lebih murah dari campuran gula SweeterMix.

Lalu timbul persoalan: agaknya berapa banyakkah kandungan campuran gula didalam pek SweeterMix yang didakwa menyihatkan itu?


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...