Halal? Anda tentukan

Stevico Direct memang hebat. Mereka punyai rekod perniagaan selama 30 tahun. Lihat sahaja produk mereka, ianya memang hebat-hebat belaka!

Stevico mendakwa semua produknya adalah Halal. Mereka punyai Sijil Halal, yang dikeluarkan oleh Persatuan Islam GuangZhou. Guang Zhou?! Bukankan itu nama negeri di China? Jadi produk ini bukan produk Jepun lah? Bolehkah JAKIM terima pakai ke status Halal sijil ini?

Berikut adalah cetakan terus sijil ini dari salah satu blog Stevico yang aktif (kredit kepada tuanpunya blog - alamat tertera pada imej):





Sijil Halal ini sangat meragukan. Yang pertama hanya "Fiber Colest" yang termaktub disahkan Halal oleh Persatuan GuangZhou. Yang lain bagaimana? Sila juga perhatikan tarikh tamat sijil. Tahun bila tu?

Mereka bahkan memaparkan satu lagi sijil Halal, dan kali ini dari Perancis. Anda pernah dengar sijil Halal Perancis? Kalau belum pernah, sila saksikan yang dibawah:



Sijil halal ini bukan main-main. Sijil halal tulen pastinya. Kalau tidak, masakan Stevico menjaja sijil ini kepada prospeknya. Dan bukan satu, bahkan dua. Dua Sijil halal dari negara bukan Malaysia yang belum tentu sahih. Tamat tarikh tempoh lagi.

Tetapi masyarkat Melayu terus menerus membeli dan menyertai program Stevico dengan senang hati. Aduhai Melayu..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...